Nuffnang Ads

Sunday, December 26, 2010

kegemukan? sgt bahaya bro..

salam semua? chat?wanway chat j.. sblom apa2, wanway ingin mengucapkan tahniah kepada skuad bola sepak tnh air kita kerana memengi perlawanan pada mlm ini mnentang indon.. har..mesti korng semua berbngga menjadi warganegara mlysia kan skrg? :) ok2, berbalik kpd niat utama wanway mlm ni,  kli ini wanway  bukn nak mempromosikan diri wanway,tpi nk mengupas sedikit tntang masalah yg semakin menganas menjadi2 di malaysia ini, iaitu isu gemuk. fuh.. panas..sekarang kita dpt lihat org yg gemuk ini dimana2 shja kn? sprti dishopping mall,di fitting room, di kedai makan,malahan di gym2 berdekatan rumah anda.  mereka semua ini bukan dari klngan dewasa ataupon org tua, malahan kanak2 babe.. sbnrnye,mereka tidak ingin terlibat didlm masalah kegemukan ini, tetapi, mereka tidak mampu untuk melarikan diri dari masalah tersebut.. tidk mampu lari mcm mana tu?? wanway pon x mmpu menjawabnye.. ada sesetngah org juga tidak gemuk, tpi masih tidak berpuas hati dngan bentuk badan mereka, mereka msih inginkan bntuk bdan yg digelar "PERFECT".. wahh.. mcm mna tu? har... lu pikirlah sndri!! asalamualaikomm!!! *apa aku mgarut ni..  (-__-")  so! kali ni wanway bukn nk mempromote barang2 dr.romzey utk mnjadi gurus, tetapi, untuk memberi beberapa tips yg agak brguna untuk mengatasi masalah ini... antaranye..

1.TIDUR YG CUKUP. maksudnye disini, tidur pada waktu malam ye.. siang hari? only weekends n public hlday..

2.JANGAN TIDUR SELEPAS MAKAN.

3.MENGELENGKAN KEPALA. pasti anda terkejut kan? caranye amat mudah, anda hanya perlu mengelengkan kepala ketika ada orng mengajak anda pergi makan ke macdonald ataupon mana2 tempat makan dimalaysia ini.

4.BUANG SELEPAS MAKAN. selepas anda makan,anda hanya perlu membuangkannye kembali dgn cara masing2, klau wanway,wanway akan pergi ketandas.. klau anda?

5.BERSENAM. arh! perkara yg amat sukar dilakukan oleh semua lapisan masyarakat. tetapi anda mampu melakukannye

6.BERPUASA. bukan hnya dibulan ramadhan ye..

7. BERDOA KEPADA ALLAH S.W.T. kerana sesungguhnye tuhan itu maha mendengar lagi maha mengetahui apa yg telah kita lakukan dan usahakan..

so.. apa lagi? selamat beramal!!

cun2 kan?? fewitt... hahahaha

2 comments:

  1. nty lah nad gnekn tips wanway ney k :D

    ReplyDelete
  2. ok.. insan yg cemerlang dtngnye dari akal ye.. :) tpi nad dah tiptop mcm model.. x perlu amalkan pon xpe.. fewitt..!!

    ReplyDelete